Monday, May 13, 2013

Novel Masih Terasa - Missa James

MASIH TERASA


Sinopsis :-

"Ni, surat pengesahan doktor yang mengesahkan saya mengandung. Dan ayahnya adalah Mizan. Mak cik serahkan kepada Mizan dan saya nak dia bertanggungjawab terhadap saya!" - Fara

"Fara tu bukan manusia. Dia tu setan. Saya lebih rela berbinikan orang gila dari berbinikan setan! - Mizan

Maka perancangan MIZAN pun bermula, namun kalut sangat...

"Yeah, yeah... Abang Mizan datang! Abang Mizan datang!" Tiba-tiba Asmah melompat-lompat sambil menepuk-nepuk tangan apabila melihat Mizan yang berada di hadapan pintu pagar. Seperti anak kecil melihat ayahnya membawa coklat sebagai ole-ole. Mizan terasa hendak terduduk ketika itu juga. 'Aduh!!! Hampeh!' Serta-merta rasa gembira Mizan menjunam tak bertahap. Merosot semua angannya. Senyum Mizan kembali hambar. Asmah masih belum pulih!

MIZAN akhirnya nekad!

"Mizan! Kau memang nak kena ni!" marah Azrul lalu dia terus meluru ke arah Mizan yang sudah berdiri untuk keluar dari rumah itu. Mizan mula berasa kecut. Dia mencari-cari ruang untuk melarikan diri di celah-celah orang yang duduk untuk menyaksikan penikahannya.

Itulah kisah MIZAN yang diugut ibunya supaya mencari jodoh sendiri. Jika tidak, Asmah yang gila akan dipinang oleh si ibu. Lalu, Mizan sentiasa kalut dan tersentap tatkala bertemu dengan bermacam kerenah gadis-gadis di kota... NAMUN, entah mengapa, dirinya MASIH TERASA penangan cinta si dia...

Mampukah MIZAN menyahut cabaran ibunya atau akur pilihan ibunya, seorang gadis gila! Dan, apakah rahsia ibunya sanggup bermenantukan perempuan gila?


Judul : Masih Terasa
Penulis : Missa James
Halaman : 408 muka surat
Harga Sem. Msia : RM 20.00
Harga Sbh / Srwk : RM 23.00
ISBN : 978-967-5289-22-4

No comments:

Post a Comment